Canoa, Puerto Lopez en Montañita - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Anne Ven - WaarBenJij.nu Canoa, Puerto Lopez en Montañita - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Anne Ven - WaarBenJij.nu

Canoa, Puerto Lopez en Montañita

Door: ventastic

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Augustus 2011 | Ecuador, Montañita

Hola!

Weer een week verder en een hoop ervaringen rijker.
Wat bevalt het leven in Ecuador ons goed. Het is echt heel relaxed. We reizen voornamelijk langs de kust. We krijgen met veel locals te maken, vooral met degene die sieraden maken, welke er allemaal even mooi uitzien in Canoa en Montañita. Veel mensen hebben hier dreads, een hoop zelfs tot op hun kont. Als ze geen dreads hebben, dan hebben ze vlechten of rasta. We hebben ons haar tot nu toe al drie keer getoupeerd om hetzelfde effect proberen te krijgen. Tevergeefs…. We vroegen ons echter wel af waarom ze hun haar allemaal blondeerden. Zonde! Blijkt hun pikzwarte haar door het zeewater en de zon geelblond te worden. En mooi dat ze het vinden…

We zijn nog een aantal dagen in Canoa gebleven. Een dorpje om verliefd op te worden. Het is heel klein, iedereen (her)kent elkaar en de sfeer is heel relaxed. We besloten om surfles te nemen. Lees: een zee voor ons alleen! En dat was soms maar goed ook.
We hadden allebei privé surfles. De mannen daar zijn blij als ze iets te doen hebben, op het trainen van hun eigen biceps na dan. We begonnen op de plank in het zand. Een paar keer oefenen hoe we van liggend naar staand konden. In onze verbeeldingen zaten we toen al op de hoogste, wildste golven. Één, twee, drie… Hup! Again…. Again…. Again! Toen mochten we de zee in. Helaas scheen de zon niet, maar dat weerhield ons nergens van. Anne is een geboren surfchampion, zoals haar surfleraar zei. Het ging haar ook aardig goed af. Ze stond vaak, veel en lang. Loes vond dat het surfen best aardig ging, na een aantal keer gestaan te hebben en na een aantal mislukte pogingen vond zij het wel mooi geweest. Met pijn over ons hele lichaam en twee kilo zwaarder door al het water en zand wat we hadden ingeslikt, dronken we Juga de Piña (vers ananassap).

We hadden een heerlijk klein kamertje met 2 bedden en een douche. Toen Anne op haar luie gemakje even wat dacht te gaan halen in onze kamer, kreeg ze de schrik van haar leven. Heel onze kamer zat vol rook. Gillend en een tikkeltje in paniek rende ze naar Loes toe en zei dat er brand was in onze kamer. In een drafje volgde Loes, Anne. OVERAL was rook. Loes als hoofd- BHV van Uilenspiegel snelde naar de kamer en trok zo snel als ze kon de stekkers uit het stopcontact. Dit alles gebeurde in een fractie van 10 seconde. In deze tijd werden we gevolgd door een werknemer van het hostel: “No, don’t worry!! It’s okay.” Wat bleek… eens in de week stomen ze elke kamer met een soort wierook om de muggen en andere insecten te doden. Nachten later werden we nog wakker van het hoesten. Alle Co2 leek weggenomen te zijn door deze, zoals de eigenaar van Bumba zei, lekker ruikende wierook. Al onze kleren stonken een uur in de wind, alsof je een week bij het kampvuur hebt gezeten. Great!
Na deze schrik dacht Loes even relaxed op bed te gaan liggen, wordt ze gestoken door een wesp. Omdat wij Vennen zijn gezegend met moedervlekken op onze rug, was de steek voor Anne niet zo makkelijk gevonden. En omdat het toch enigszins grappig was dat Loes gestoken was, was het uitzuigen niet zo gemakkelijk. Maar het is gelukt.
’s Avonds in een tentje op het strand hebben we ons gewaagd aan de salsamoves op de swingende muziek. In het begin een tikkeltje ongemakkelijk, maar we hadden de smaak aardig te pakken. Onder het genot van ‘sex on the beach’ dansten we op een aantal nummers en genoten we van anderen die het salsadansen goed onder de knie hebben. Respect!

Na een paar dagen zon besloten we Canoa te verlaten en naar Puerto Lopez te gaan. Een klein havenstadje ongeveer 5 uur rijden van Canoa. Aangezien ons spaans niet zo goed is, zijn we, na 10 keer Puerto Lopez te roepen, op de juiste plek aangekomen! Puerto Lopez is net wat groter dan Canoa, maar een stuk minder toeristisch. We hadden het strand weer voor ons alleen, heerlijk (die ene dag dat we zon hadden dan). We hebben hier een trip geboekt om walvissen te spotten. De volgende ochtend stond dit al op het programma. Met zestien man in een bootje (wat maar net paste) op naar de veertig ton wegende beesten. Na dertig minuten op zee zagen we de eerste walvissen boven het water uitspringen. Super gaaf was dat. Die beesten waren groter dan onze boot en zwommen overal. We hebben er wel tien gezien, allemaal even groot en beweeglijk. Nat, doorweekt, onderkoelt en met een wat zwakke maag kwamen we bij ons hostel aan. Tijd om ons op te warmen onder een warme douche, welke niet lang genoeg kon duren.

Nu zijn we twee dagen in Montañita. Een surfparadijs voor vele en tevens een dorpje dat de sfeer uitstraalt van de jaren zestig. Relax, overal prachtige muurschilderingen, veel hippietypes en lay back muziek: Bob Marley in da house again. Morgen reizen we via Guayaquil, waar we de neus van de duivel meepikken, door naar Banos om veel activiteiten te ondernemen als abseilen, raften, mountainbiken en paardrijden.

Lieve groetjes ons

Ps. Voor degene die zich een tikkeltje vervelen, hebben we bij de laatste twee foto’s een leuke activiteit toegevoegd: zoek de (6?) verschillen!

• 02 Augustus 2011 - 05:50

Jos:

Leuk verhaal alweer! Zie uit naar het volgende.

Mooie foto's

• 02 Augustus 2011 - 07:19

Ralph En Floor:

Jeetje jeetje!!!! Ongelooflijk fijn en heerlijk! Mooie foto's en een prachtig verhaal! Van die wierook! hahaha! Loes, wat met ik toch zonder jou asls hoofd BHV'er! Ow ow! Wij genieten echt van jullie fantastische verhalen! Heel veel goeds en liefs van Ons!!! XXX

• 02 Augustus 2011 - 07:34

Jos:

Leuke verhaal dames en mooie foto's!

Geniet.

Ps. Hoezo 6 verschillen; minstens 7!

• 02 Augustus 2011 - 08:16

Rian Pierik:

Wauw, wat een prachtige avonturen. En in Montañita ook nog flink gesurfd? Ik zie jullie surfbabes al helemaal staan op die plank. Heb ik het goed gehoord? Gaan jullie ook nog paardrijden? Geniet ervan!
    Liefs, Rian.

• 02 Augustus 2011 - 09:24

Lisa:

Wauw wat hebben jullie in korte tijd al veel meegemaakt! Mooie verhalen en prachtige foto's. Blijf zo vooral doorgaan dan kunnen wij ook een beetje genieten van jullie avonturen!

Liefs Lisa

• 02 Augustus 2011 - 11:01

Tante Nel En Ome Jan:

supergaaf om zo vakantie te vieren, waren we ook maar rond de 30. op de boot hoeft voor ons, als vennen,niet! gr

• 02 Augustus 2011 - 14:27

De Schellies:

Wij zijn jaloehoerssssss!!
    Hartstikke leuk om jullie verslagen te lezen. Fijn dat jullie de moeite nemen zo uitgebreid te schrijven.
    Maak lekker veel foto's, dit pakt niemand jullie meer af!
    Hier was het tot nu toe niet zo'n topzomer, maar inmiddels gelukkig warm en zon.
    Groetjes van Bren, hij lacht om je brillenfoto :)
    Houdoeeeee!

• 02 Augustus 2011 - 14:32

Janne-Ferry:

Yo Chica's,

Wat een super verhaal dames! Erg leuk geschreven. En het ziet er ook geweldig uit op de foto's. Hoewel de 6 verschillen....ik zie er maar 5...oeps. Misschien dat dhr. Van de Ven me kan helpen, haha.
    Wat fijn dat het walvisspotten geslaagd was ipv ziek aan de andere van de boot hangen.
    Geniet ze nog dames en heel veel plezier met al die sportieve activiteiten. Als jullie dadelijk maar niet TE gespierd thuiskomen. Dat steekt zo af bij ons. Wel één voordeel:hoef je je carnavalspak niet aan, hihi.

Adios! X

• 02 Augustus 2011 - 17:49

Ria:

Hoi lieve meiden,

Wat een fantastisch verhaal zeg!!! Leuk om te lezen en jullie zo te volgen.
    Groetjes en geniet van de ervaringen die op je pad komen.
    XX

• 02 Augustus 2011 - 19:21

Anika Nabuurs:

hallo allerliefste loes en anne, was
    die foto van die staart en die vin een
    orka en ben al een beetje bruin geworden en tot na de karnavALS FAKANSI EN DE AAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLER LIEFSTE
    GROETEN VAN ANIKA XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    MWA MWA MWA

• 02 Augustus 2011 - 19:27

Bjorn Nabuurs:

Lieve Loes en Anne, wat hebben jullie al veel meegemaakt. We vinden het fijn om jullie verhalen te lezen. Onze vakantie in Zweden was erg leuk. We zijn naar Astrid Lindgren Varld geweest. Een soort van theaterpark waar alle kinderboekverhalen van Astrid Lindgren werden nagespeeld, zoals Pippi Langkous, Emiel van de Hazelhoeve, Karlson van het dak en Ronja de Roversdochter. Erg leuk, alleen jammer dat we geen Zweeds konden verstaan. We zijn ook op elandensafari geweest. Dat was wel spannend, zo in het schemerdonker op een open kar achter een traktor de bossen in. Ik hoop dat jullie nog veel avonturen beleven daar ver weg. Heel veel groetjes van ons allemaal, maar vooral natuurlijk van Bjorn!

• 03 Augustus 2011 - 06:48

Lisan:

Lieve Loes en Anne,

Ik mis jullie. Leuk om te lezen en te zien wat jullie allemaal doen en meemaken.
    Ik ben ook op vakantie geweest naar Tsjechië. Daar heb ik gerodeld en geklommen in een klimpark en op een klimmuur. Ik ben in de fly geweest. Je wordt dan tot 17 meter hoog opgetakeld en daarna laten ze je naar bendenen vliegen (aan een touw natuurlijk). Dat was erg leuk.

Veel plezier op jullie wereldreis en groetjes van Lisan.

• 03 Augustus 2011 - 07:07

Marleen:

Hey ladies,

Wat een leuk verhaal! Klinkt helemaal super daar. Hahaha en van die wierook, te grappig! Verder ook hele leuke foto's! Lowieke en ik kijken weer uit naar t volgende verhaal!

Liefs x

• 03 Augustus 2011 - 07:42

Maike:

Ha Loes en Anne!
    Wat een geweldige foto's en schitterend verslag!!! Heb erg gelachen om jullie avonturen tot nu toe, oa de rook op jullie kamer, echt te lollig! Geniet er de komende tijd nog heerlijk van!!! En ik zie jullie volgende verslag en foto's wel weer verschijnen!
    xxx Maike.

• 03 Augustus 2011 - 08:45

Paul En Rosanne:

Hoi Loes en Anne,

Wat hebben jullie het goed daar zeg!! Echt weer super leuke dingen gezien, gedaan en meegemaakt! Grappig van de 'rook' op de kamer, haha. Geniet maar lekker verder, wij werken hier wel door..... haha. We kijken uit naar het volgende hoofdtsuk van jullie te gekke reis en de daarbij behorende mooie foto's! Cheers! Liefs Paul en Rosanne

• 03 Augustus 2011 - 10:48

Janne:

Wat schrijven jullie de verhalen toch leuk, super om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie het goed naar je zin hebben!! Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal! Geniet ervan meiden.

X Janne

• 03 Augustus 2011 - 11:41

Sofie:

Hi Girls! Wat leuk om jullie verhalen te lezen, met een big-smile las ik het 'rook'verhaal! Super! geniet, geniet, geniet!

Liefs Sofie

• 03 Augustus 2011 - 17:53

Ilse:

He Loes en Anne,

Wat leuk om jullie avonturen te lezen!
    Geniet van jullie mooie reis!

X Ilse

• 03 Augustus 2011 - 20:46

Ome Jan V:

loes, de foto eerst met tas en daarna zonder!!! ben ik nog in de race voor de snelkookpan?

• 04 Augustus 2011 - 08:44

Miriam Dietrich:

Jullie kunnen leuk schrijven. Geniet maar van alles, super met die grote walvissen. Ben ook benieuwd naar het eten kun je nog wat lekkers kopen daar?

Groetjes

• 04 Augustus 2011 - 13:57

Liz:

hoi loes en anne hebben jullie al veel avonturen mee gemaakt? en mensen leren kenne? wat leuk dat jullie een wallvis hebben zien duiken en in een korte tijd veel mee gemaakt hebben groetjes liz

• 04 Augustus 2011 - 17:44

TT:

Leuk verhaal weer dames!!!!
    Geniet!!!

• 04 Augustus 2011 - 18:32

Cindy:

Leuke verhalen meiden. Wat een feestje om jullie zo te volgen!!!
    Ik zou zeggen....geniet, geniet en....geniet!!!!
    X

• 04 Augustus 2011 - 19:25

Iris:

hoi loes en anne
    jullie hebben het vast heel leuk
    en wat een leuken foto's
    en nog veel plezier
    xxx iris

• 04 Augustus 2011 - 20:18

Rik Hanenberg:

hee loes hoe gaat het
    in welk plaatsje ben je nu

• 05 Augustus 2011 - 16:19

Milo:

hoi loes en anne,
    wat een mooie fotos. ik ben nu in italie. kan je op de wereldbol aanwijzen waar jullie nu zijn?
    kus milo

• 05 Augustus 2011 - 20:34

Edith:

hola chica's
    Wat een leuke dingen hebben jullie al gedaan. Nog heel veel plezier en geniet er maar goed van!!!
    groetjes Edith

• 07 Augustus 2011 - 13:34

Miriam V:

Heerlijk, die verhalen.... Kunnen we daar niet ergens iets afspreken?!??!? Geniet er van daarginds, en take care!

• 08 Augustus 2011 - 16:23

Rianne:

Nou Loes en Anne,
    jullie maken het super goed lees en zie ik op jullie site. Als je leest waar jullie zijn dan wil je daar toch gaan wonen. Relax man... En jullie maken ook prachtige foto's. Je krijgt een goede indruk van wat jullie schrijven. Het gaat jullie goed. Hasta luego,
    Rianne

• 09 Augustus 2011 - 20:54

Christ En Petra:

Hoi Loes en Anne

Mooi verslag van jullie reis tot nu toe en mooie foto's erbij. Geniet!!!!!!!
    Groeten uit het koude Vorstenbosch

• 10 Augustus 2011 - 20:12

Piet En Gerda:

Leuk zeg, wat jullie allemaal zien, doen en meemaken.
    Geweldig ! Groetjes

• 11 Augustus 2011 - 17:24

Loeki:

Hé Anne en Loes,

Wat een geweldige dingen maken jullie daar mee zeg, erg leuk om te lezen en om jullie foto's te zien. Ik hou de site in de gaten :). Geniet ervan samen!

xx Loeki

• 11 Augustus 2011 - 17:53

Rien En Annie:

Loes en Anne,

Hier is geen twijfel over mogelijk.Dit is echt genieten het is zichtbaar die grappige snuiten zeggen voldoende.
    Ook de foto's zijn prachtig,en de verhalen avontuurlijk.Loes en Anne heel veel groetjes van ons en geniet ervan. Rien en Annie.

• 12 Augustus 2011 - 13:55

Nathalie Van Lieshou:

Ha Loes en Anne,

Gevonden! :-)
    Ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen!
    Geniet!!

Groetjes Nathalie

• 14 Augustus 2011 - 14:39

TT:

Waar zijn jullie nu dames??

• 16 Augustus 2011 - 17:29

Bell En Maartje JO :

wij zijn nog steets heel gijnig en grapig dat zie je wel aan deeze brief goed he, goed he, goed he, ik herhaal goed he, goed he, nu beginen de echte brief, is het leuk daar? met ons is het hier topie heb je al iets leuks mee gemaakt of iets spanends hep je rob al gezien op hoe veel landen ben je a geweest wij denken 4,

• 23 Augustus 2011 - 20:01

Armand En Ellen:

Wauw wat een geweldige, mooie, stoere verhalen en foto's!! Om zwaar jaloers op te zijn hahaha. Super leuk om op deze manier jullie reis mee te maken want het enthousiasme spat er vanaf!! Geniet er samen lekker van en wij zien alweer uit naar het volgende verhaal. Lieve groetjes van ons :-)