Quito en Canoa: de eerste dagen! - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Anne Ven - WaarBenJij.nu Quito en Canoa: de eerste dagen! - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Anne Ven - WaarBenJij.nu

Quito en Canoa: de eerste dagen!

Door: ventastic

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Juli 2011 | Ecuador, Canoa

Lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor al jullie reacties en smsjes. Erg leuk om te lezen!

Vier dagen geleden begon onze grote reis. Iets waar we allebei al jaren naar uitgekeken hebben! Als het moment daar is zijn dingen toch spannend en valt het afscheid nemen van bepaalde mensen ;) zwaar voor sommige (Lees: Loes). Lang leve skype en de mobiele eenheid: ver weg is dan toch dichtbij.

Na een reis van 24 uur kwamen we op het vliegveld van Quito aan (de hoofdstad van Ecuador en tevens de één na hoogste stad van de wereld). Het leek wel of de koningin aankwam, zoveel locals stonden er bij de gate. Beetje overdreven voor twee prinsesjes als wij.
Vooraf hadden we een hostel geregeld, de eigenaar kwam ons ophalen van het vliegveld. Toch spannend of iemand er ook daadwerkelijk staat en betrouwbaar is.. (Vooral na al die creepy, overdreven, verhalen). En ja hoor, boven de menigte aan mensen stak een bordje met onze namen uit.. Moe maar voldaan in het hostel aangekomen, tijd om te relaxen!
De volgende dag Quito verkend. Na alle wilde verhalen over de criminaliteit in Quito, gingen wij met slotjes aan onze tassen en een moneybelt om ons middel de straat op. Niets gemerkt van criminaliteit en dus geen angsten. De mensen zijn harstikke sociaal en behulpzaam. Wij vinden hen harstikke interessant, zij ons ook. Het is echt een mooi volk. Het Indianentype, prachtig!
Alhoewel wij meer van de cultuur en natuur zijn, hebben we ons ook verdiept in de historie. Mooie gebouwen, een aantal grote klimmen gemaakt (Loes stootte zich drie keer redelijk hard. Best grappig, erg onhandig). Het weer in Quito was erg mooi, dus eenmaal bij het hostel aan gekomen hebben we onze prachtige witte lichamen de kans gegeven om bruin te worden (Lees: vier keer insmeren in een kwartier tijd en nog verbranden. Anne haar neus, tweedegraads (AU!)).

Na 2 dagen Quito hadden we echt de behoefte om een weekje aan het strand te vertoeven. We zijn met de bus van Quito naar La Viciente gegaan en hebben daar de bus naar Canoa gepakt. Dit was een 8 uur durende reis, waarin we alleen tussen de locals zaten. Erg leuk! Aangezien Quito hoog ligt, kun je wel begrijpen dat de tocht naar Canoa redelijk spannend was: afdalen, afdalen, afdalen. Reizen door de bergen, veel haarspeldbochten en kilometers ver de afgrond in kijken. We hielden ons hart af en toe vast… Maar vooral de rollen en zakjes snoep die we hebben gekregen in Nederland. Thanks. We zijn drie dagen misselijk geweest van al het snoepen, maar het is ons gelukt: alles is op.

Nu is het tijd om te relaxen.. Lekker genieten van het strand, de zee, cocktails, barretjes, souvenirkraampjes, de mensen hier en van de zon! Het indianentype is hier wat anders dan in Quito. Menig mannen zouden jaloers zijn op de gespierde, donkere mannen hier. Op het strand is dan ook een speciaal hoekje ingericht op je lichaam te trainen. Misschien niet verkeerd om ons daar ook eens aan te wagen, na al die snoep…?!

Liefs, ons X

• 25 Juli 2011 - 07:02

Janne:

Dat ziet er al super uit Ladies!! Leuk verhaal.
    Als ik het zonnetje met 28 graden zie, ben ik al jaloers, hihi. Ik mag nu weer heerlijk gaan arbeiten en jullie lekker chillen met die billen on the beach!

Ps. mijn voeten zijn weer opgeknapt, hihi.

X

• 25 Juli 2011 - 07:06

Maud, Els En Frank:

Hey Anne en Loes,

leuk om jullie verhaal te lezen! Fijn om te lezen dat de reis goed gegaan is. Rust nu maar even lekker uit op het strand zodat je uitgerust aan de het grote ontdekken kunt gaan beginnen!

Groetjes,
    Maud
    (en ook van Els en mij natuurlijk maar dat is vast minder belangrijk ;-))

• 25 Juli 2011 - 07:56

M V Summeren Zeeland:

Heel leuk om te lezen. Wij blijven op d
    hoogte. Geniet er samen maar lekker
    van Veel plezier en vele groetjes van
    fam van Summeren uit Zeeland

• 25 Juli 2011 - 08:24

Rian:

Hoi Anne en Loes,
    Jullie eerste reisverslag. Wat ontzettend leuk om te lezen. Ik kan me voorstellen soms ook best spannend. Maar jullie zijn oud en wijs genoeg (ahum). En nu lekker chillen.
    Liefs, Rian.

• 25 Juli 2011 - 09:20

Marleen:

Hey ladies!

Dat ziet er goed uit! Kei leuke foto's...ik mis alleen de gespierde gebruinde mannen uit jullie verhaal nog ;).
    Nou zon, relax en chill ze nog on the beach en ik kijk uit naar t volgende verhaal!

Xx

• 25 Juli 2011 - 10:21

Karen:

Lady's wat leuk om jullie verhaal te lezen:)!
    En leuke picca's!

Geniet daar!

X Karen

• 25 Juli 2011 - 10:35

Maike:

Ha Loes en Anne!
    Super leuk om je eerste verhaaltje vanuit daar te lezen en om alvast een paar fotootjes te zien! Ziet er al goed uit! Geniet nog van alles daar, de mensen, het uitzicht, strand enz enz enz!!!!
    X Maike.

• 25 Juli 2011 - 12:26

Piet En Trudy:

Hoi Loes en Anne
    Fijn dat de reis zo goed is verlopen. Geniet maar lekker van Equador. Leuke foto's! We blijven jullie volgen. Veel plezier en groetjes.

• 25 Juli 2011 - 13:48

Suzan:

Yeuhhh, ik ben nu al FAN van jullie...heerlijk om allemaal te lezen en te volgen!! Echt zoals jullie zijn!

En wat betreft dat smeren...geniet ook dáár maar van, want hier valt niks te smeren...wij nemen nog steeds de paraplu mee in plaats van de parasol :( haha...ook dat komt vast nog een keertje goed...

DAAAAAGGG tot de volgende keer hihi...
    Kus!

• 25 Juli 2011 - 14:38

Bram En Renée:

Stikjaloers vanuit het mooiste appartementje in Uden.
    Veel plezier!

• 25 Juli 2011 - 15:52

Debby:

Leuk om jullie eerste verhaal te lezen. Ziet er allemaal erg mooi uit en de mensen daar, die zijn ook 'leuk'. Veel plezier daar er geniet van je paar dagen strand vakantie!

• 25 Juli 2011 - 16:26

TT:

WAUW!!!!!!

• 25 Juli 2011 - 20:00

Rosanne:

Hee ladies!!!
    Ik keek al uit naar jullie eerste reisverslag. Zo leuk om te lezen! Ziet er goed uit daar!! En jullie eerste avontuur is een feit. 8 uur in een busje met locals haha. Veel plezier nog!!! xxxx p.s. die schoenpoetsertjes zijn echt té schattig

• 26 Juli 2011 - 11:09

Koen En Linda:

Hoi Anne en Loes,

Leuk om jullie verhalen te lezen, jullie schrijven leuk! Ik zou bijna zeggen ik ben jaloers op jullie maar dat hoeft niet. Nog even en dan mogen wij, alleen niet naar ecuador. Zodra jullie in Peru aankomen ga ik de plaatsnamen ook noteren. Nou geniet ervan, hier is het weer echt bout.

Groetjes

• 26 Juli 2011 - 20:27

Inez:

Mooi begin van jullie reis, mooie foto's en leuk geschreven. Dat belooft wat..

Geniet ze!

Groetjes Inez

• 26 Juli 2011 - 20:47

NoR:

yoooo,ron hier! Ron heeft de site gevonden! Ik ga jullie volgen! Uitzichten op de fotos zijn al top! Succes verder! X norbert

• 26 Juli 2011 - 20:51

Ralph En Floor:

Lieve Loes en Anne, kei leuk om jullie eerste verslag te lezen! geniet lekker van alles! Ik vind het heel leuk om jullie zo te kunnen volgen! Lieve knuffel Ralph en Floor

• 26 Juli 2011 - 21:10

Annemiek:

Hola chicas!

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Het is nu al leuk om jullie verhalen te volgen :-)

Ik zou zeggen....geniet, geniet, geniet!

X Miek

• 26 Juli 2011 - 21:44

Mais:

Hehoi!
    Ziet er ventastisch uit! Het avontuur is goed begonnen! Lieve groet uit Italie. X Mais

• 27 Juli 2011 - 10:03

Dian En Jacques:

Hi Loes en Anne,
    wij zijn net teruggekeerd uit Axat en gelijk bij het doorlopen van de mails via een mail van jullie mam de "waar ben je nu?'-site. We zijn natuurlijk gelijk gaan kijken. Hartstikke mooi!!!
    Het ventastische begin is gemaakt en we zien dat jullie er nu al geweldig van genieten. Zet dat voort en zorg voor je zelf en elkaar. We blijven jullie volgen.
    met groeten
    Dian & Jacques

• 29 Juli 2011 - 13:14

Mirjam:

Hey ladies!

Wat ziet het er allemaal super uit !
    Voor jullie is het nu echt begonne naar alle voorpret. Ga er net zo van genieten als je verwacht had .
    Pas goed op elkaar !

Groetjes Mirjam

• 29 Juli 2011 - 19:25

Henk En Ria :

Hey Anne en Loes, leuk om jullie reisverslag te lezen. Ik zie jullie daar al met je flesjes zonnebrand... hahaha en kun je echt goed met die mensen praten daar... gebarentaal of hoe doen jullie dat...
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Geniet meiden... want het is weer in Holland is ook niet alles!!! Have fun!
    groetjes uit de Schaijk!

• 30 Juli 2011 - 09:31

Anke:

Wow, wat ben ik jaloers op jullie! Geniet er maar lekker van en schrijf maar veel leuke, lieve, gekke en ontroerende reisverslagen dan kunnen we allemaal mee dromen met jullie!

Lieve groetjes van ons allemaal,

Frank en Anke, Jouke en Geiske

• 30 Juli 2011 - 16:39

Liz:

Hoi Loes en Anne,
    Hebben jullie het tot nu toe fijn en gezellig gehad?
    oja ik vind de foto's heel mooi

kus Liz

• 31 Juli 2011 - 14:55

Jolanda:

Hee Anne & Loes,

Super leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken.
    Gaan jullie helemaal maken daar, geniet ervan!

Ik kijk uit naar jullie volgende verslag!

Groetjes

• 01 Augustus 2011 - 13:02

Hola Chicas..:

Wat fijn dat het er niet meer zo dangerous is dan toen ik er was... gelukkig, ook voor de mensen daar!
    Geniet er van... dat doe ik ook weer nu ik jullie verhaal lees, ik herbeleef al de avonturen weer...

adios! Juul x

• 02 Augustus 2011 - 05:49

Jos:

Leuke verhaal dames en mooie foto's!

Geniet.

Ps. Hoezo 6 verschillen; minstens 7!

• 05 Augustus 2011 - 15:23

Babet: